Aktivitetsdagens
formål er:
-
At
medvirke til at skabe tryghed og trivsel for alle på skolen -
elever, pædagoger, pedeller, rengøringspersonale, sekretær og
lærere
-
At
give oplevelsen af positivt samvær
-
At
give oplevelsen af konstruktivt sammenhold
BESKRIVELSE
-
Skolens
elever deles i 29 hold. Hvert hold har 11 - 13 deltagere. Til
hvert hold knyttes en voksen, som følges med holdet hele dagen.
-
Aktivitetsdagen
byder på 23 forskellige poster - ingen hold når alle poster.
Samarbejde har været en grundlæggende tanke bag valg af
aktiviteter. Som en lille appetitvækker kan vi nævne: Tour De
Nordre, Tiger Woods, Guldgravning, Edderkoppen, diverse
stafetter og meget mere.
PRAKTISKE
OPLYSNINGER
-
Alle
møder i tøj, der er afstemt efter vejret. Hvis det regner
meget, er der almindelig skolegang. Er I i tvivl, så send
skoletasken med jeres børn.
-
Udstyr
jeres børn med en god madpakke og drikkevarer, for de får brug
for meget brændstof i løbet af dagen.
-
8.00
Alle møder i skolegården
-
8.15
- 12.30 Aktiviteter med indlagte pauser
-
12.45
0. - 8. klasse har fri - 9. klasse rydder op
Venlig
hilsen
Søren
Ramlau/Helle Jørgensen
Fotos fra aktivitetsdagen. |

|
Så er vi ved at være klar til start på dagen |

|
Søren Ramlau siger godmorgen og ønsker alle
en god dag. |
 |
Gæt en sang. Fingrene røg hurtig op. |
|
 |
|
 |
Gæt et eventyr. Der blev læst små
brudstykker fra eventyr, og så skulle der gættes. |
|
Tiger Woods. Det var ikke så let at få
pottet kuglen i "hul" |
 |
|
 |
Vandstafet. Frem og tilbage med et bæger
vand, og det var ikke kun eleverne, der deltog. De voksne var med
på lige fod. |
|
Guldrøver. Det var svært at komme rundt
i klatrestativet på Solstrålens legeplads. 3 og 3 skulle man holde
hinanden i hånden på turen rundt. |
 |
|
 |
Denne post var ubemandet. Sangen skulle
læres og øves til senere brug. |
|
Scoretricks havde 9. klasse døbt denne
post, hvor der skulle kastes med såvel risposer som pile. |
 |
|
 |
Tour de Nordre forgik med rugbrødsmotorens
trækkraft. Tidtagningen var præcis og
retfærdig. |
|
Lugt lunten. På billedet er det
opvaskemiddel, der lugtes til. |
 |
|
 |
Den gode smag. Line havde mange varianter
af slik at vælge imellem. Langt de fleste gæt var rigtige. |
|
Guldgravning. Ikke alt, der glimrer, er
guld. I dette tilfælde var guldet 200 sodavandskapsler, der var
gemt i Skolehavens store sandkasse. |
 |
|
 |
Junglestien bød på mange og besværlige
forhindringer.. |
|
Mærk verden. "Hvor er det
klamt", var en bemærkning, der blev gentaget flere gange. |
 |
|
 |
Labyrinten. Det er svært at huske,
hvilken vej, der er farbar. |
|
Flyverskolen. Der foldes papirflyvere på
livet løs. |
 |
|
 |
De kvikke hjerner. Her gælder det om at
huske alle de ting, der blev vist frem og derefter dækket til. |
|
Skistafet. Det er ikke så let endda, og
det kræver samarbejde. |
 |
|
 |
Parløb. Løb med sammenbundne fødder.
Her går det i fin stil mod målet. |
|
Bogstavjagt. Op og ned ad skråningen i
skoleskoven gik det. Bogstaverne var spredt over et større areal.
Den rigtige løsning var: Post Danmark Rundt. |
 |
|
 |
Edderkoppenet. Alle skulle
gennem nettet uden at røre ved trådene. Igen krævedes der
samarbejde. |
|
Tøjstafet. Først skulle
der nogle ekstra lag tøj på kroppen, og så måtte der løbes. Så
af med kludene igen og videre til den næste. |
 |
|
 |
Sidste opgave var
fællessang i skolegården |
|
Og så var den dag slut |
|
|
|